Owsiana szarlotka w wersji light z baaardzo dużą zawartością błonnika

SONY DSC

Szarlotka owsiana z baaaardzo dużą zawartością błonnika

Sezon na jabłka w pełni, nic tylko jeść pachnące i zdrowe jabłuszka do woli. Idąc tym tropem, dochodzimy do piekarnika żeby przygotować jedno z bardziej lubianych ciast, czyli szarlotkę. Ale żeby ta rozkosz nie poszła nam zbytnio w biodra, poniżej przepis na „odchudzone” ciacho z na prawdę dużą ilością błonnika.

Cukier możemy zastąpić stevią, wtedy odejmiemy ciastu dodatkowe kcl.  Zamiast dużej ilości mąki, wykorzystujemy zdrowe płatki owsiane i otręby. Do ideału brakuje jakiegoś ciekawego zamiennika masła, na jaki jeszcze nie wpadłam. Ale nawet z masłem, szarlotka jest zdecydowanie zdrowsza od standardowej i równie smaczna.

Kolejnym plusem ciasta, jest łatwość wykonania- wyszło nawet mi!

Polecam !

Składniki na mus jabłkowy:
– 1,5 kg jabłek
– 2 łyżki brązowego cukru
– 1 łyżka cynamonu
– 1 szklanka wody

Składniki na spód:
– 1 szklanka płatków owsianych
– 1/2 szklanki mąki pełnoziarnistej lub pszennej
– 1/2 szklanki otrębów pszennych
– 1/4 szklanki stevii
– 80g masła
– 2 łyżki masła orzechowego
– 1 mała łyżeczka olejku migdałowego
– szczypta soli
– 3 łyżki wody

Składniki na kruszonkę:
– 1 szklanka płatków owsianych
– 1/2 szklanki otrębów pszennych
– 70g masła
– 1 łyżeczka cynamonu

-łyżka cukru brązowego lub stevii
– 3-4 łyżki brązowego cukru

Sposób wykonania:

Jabłka obieramy ze skórki i kroimy w plasterki. Wrzucamy na garnka, dodajemy cynamonem i podlewamy wodą. Dusimy ok. 1 godziny aż powstanie mus jabłkowy. Odstawiamy do ostygnięcia.

W tym czasie przygotowujemy spód. Rozgrzewamy piekarnik do 180 st. z termoobiegiem. Rozpuszczamy masło z masłem orzechowym w mikrofalówce i odstawiamy do ostygnięcia. Mielimy płatki owsiane z otrębami na pył. W misce łączymy mąkę ze zmielonymi płatkami i otrębami, cukrem, olejkiem migdałowym, wodą i rozpuszczonymi masłami. Dobrze wymieszaną, gładką masą wylepiamy blaszkę pokrytą papierem do pieczenia. Nakłuwamy widelcem i pieczemy ok. 15 minut.

SONY DSC

W tym czasie przygotowujemy kruszonkę. Płatki owsiane łączymy z otrębami, cynamonem i cukrem oraz masłem. Rękoma wyrabiamy kruszonkę.

Po 15 minutach wyjmujemy ciasto i wykładamy na nie wcześniej przygotowany, przestygnięty mus jabłkowy oraz posypujemy kruszonką. Wkładamy ponownie do piekarnika na 40 minut. Po wyciągnięciu ciasta z piekarnika i przestygnięciu chowamy je do lodówki, najlepiej na całą noc.

Składniki podane w przepisie są idealne na małą blaszkę.

Gdyby komuś było mało słodkości, polecam przepis na dietetyczne brownie z wiśniami z czerwonej fasoli. 

Dajcie znać jak Wam smakowało 🙂

SONY DSC

Reklamy

2 comments

jeżeli spodobał Ci się artykuł polub, udostępnij lub napisz komentarz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s