7 sposobów na ograniczenie spożywania słodyczy

niebezpieczne-slodycze_243552
Poniżej przedstawiam Wam, 7 moich sprawdzonych sposobów na ograniczenie spożywania słodyczy:
  1. Zjedz śniadanie 

Udowodniono naukowo, że osoby jedzące regularnie śniadania (teoria mówi o 30 min po przebudzeniu ale wiadomo, praktyka nie zawsze nam na to pozwala), mają mniejsze łaknienie na słodycze w ciągu dnia. Spowodowane jest to dostarczeniem organizmowi niezbędnych kalorii już na samym początku dnia. Metabolizm rusza jak należy a my czujemy się świetnie, odżywiając nasz mózg i ciało po nocy.

 2. Jedz regularne posiłki

Dostarczając organizmowi niezbędnych kcl w odstępach  3 godzinnych, nie dopuszczamy do pojawienia się tzw. wilczego głodu. Organizm człowieka jest na tyle sprytny, że intuicyjnie wybiera produkty, które dostarczą mu łatwej do przyswojenia energii. Dlatego, nie jedząc przez dłużej niż 3 godziny, zwiększa się zapotrzebowanie na szybko przyswajalne cukry czyli między innymi słodycze.

3. Łyżeczka miodu o poranku

Naukowcy odkryli, że jedna łyżeczka miodu (prawdziwego! a nie sklepowej mamałygi) o poranku, hamuje łaknienie na słodycze w ciągu dnia. Taką łyżeczkę miodu, możemy np. wypić na czczo z ciepłą, przegotowaną wodą lub dodać do pożywnej owsianki czy jaglanki.

4. Pozwól sobie na małe łakomstwo

Wyznacz w tygodniu jeden dzień, kiedy będziesz mogła zjeść coś słodkiego. Następnie wybierz jedną rzecz, która „chodzi” za Tobą najczęściej i pozwól sobie na jej zjedzenie, bez jakichkolwiek wyrzutów w wyznaczony dzień. Właśnie tą metodą, sama odzwyczaiłam się od jedzenia słodkości.

5. Odmawiaj kiedy Cię częstują

Nie wciągaj jak odkurzacz, wszystkich słodyczy jakie tylko staną na Twojej drodze. Ktoś ma urodziny i częstuje ciastkami czy cukierkami? Zastanów się, czy to, co jest w zasięgu Twojego wzroku, faktycznie jest warte zjedzenia. Pomyśl jakie słodycze lubisz najbardziej i poczekaj na odpowiedni moment żeby schrupać przysłowiowa „wisienkę” na torcie, zamiast zadowolić się byle czym.

6. Przeczekaj kryzys

Kiedy najdzie Cię ochota na zjedzenie czegoś słodkiego, poczekaj 30 minut, zanim złamiesz postawione sobie założenia dotyczące ograniczenia słodyczy. Po 30 minutach, najpewniej zapomnisz o nękającej Cię ochocie na batonika czy czekoladę. Jeśli jednak, przeczekanie kryzysu nie pomaga, przejdź do realizacji punktu nr 7.

7. Zdrowy zamiennik 

Na pewno masz swoje ulubione owoce, które mogą okazać się Twoją tajną bronią w walce ze słodyczowym nałogiem. Jeśli więc, zostaniesz przyparta do muru, przez dręczącą Cię pokusę zjedzenia czegoś słodkiego, zastąp słodycze pysznym owocem – również słodkim ale dużo zdrowszym i mniej kalorycznym.

Podobno wystarczy 21 dni na zmianę swoich dotychczasowych przyzwyczajeń. Biorąc pod uwagę, że cukier uzależnia, daj sobie pełny miesiąc na walkę z łakomstwem. Po 30 dniach, powinnaś poczuć się dziwnie spokojna, przechodząc koło cukierni czy widząc ciastka w zasięgu Twojej ręki. Im szybciej zaczniesz eliminować cukier ze swojej diety, tym szybciej zapomnisz o słodyczach.

Powodzenia!

13b36a8697cadee37447f0f21ea06cdd

Reklamy

2 comments

  1. Tylko, że spozywanie posiłkow jest niezdrowe, czyli z deszczu pod rynnę. Idealem dla organizmu byłoby codziennie stosować post trawjący 14-16 godzin, a wyjątkami mogliby być panowie pracujący po 12 godzin na budowie. Nie mówię o atletach ważących po 130 kg, bo to też niezdrowe.

    Lubię to

jeżeli spodobał Ci się artykuł polub, udostępnij lub napisz komentarz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s