kosmetyki i zabiegi zakazane w ciąży

    Będąc w ciąży należy pamiętać, że wszystko co jemy, jaki tryb życia prowadzimy a także jakich kosmetyków używamy, ma wpływ nie tylko na nas ale również na nasze dziecko. Zanim zaszłam w ciążę, nie miałam bladego pojęcia, że jest cała lista substancji używanych w kosmetykach, które mogą negatywnie wpływać na rozwijający się płód.
  Zapewne,  wiele przyszłych mam tak jak ja kiedyś, nie wie co może okazać się szkodliwe dla rozwijającego się dziecka.
Żeby ułatwić Wam życie – Drogie Mamy, postanowiłam zebrać do kupy wiedzę, którą nabyłam podczas 9 mc ciąży oraz informacje z innych źródeł i wypisać te najbardziej szkodliwe specyfiki dodawane do pięknie wyglądających na naszych łazienkowych półkach kremików i innych mazidełek.
Twarz
  • wszystkie specyfiki zawierające w sobie kwasy np salicylowy (często stosowane do złuszczania naskórka w tonikach, żelach do mycia twarzy czy kremach)- powoduje wady wrodzone płodu oraz zaburzenia krzepliwości krwi u noworodków
  • kosmetyki z witaminą A i jej pochodnymi czyli wszystkie zawierające jakże skuteczne retinoidy czy retinol (używane w kosmetykach przeciwzmarszczkowych i przeciwtrądzikowych) mogą doprowadzić do uszkodzenia płodu
  • kosmetyki zawierające tetracykliny (stosowane w seriach przeciwtrądzikowych)- są bardzo silnymi substancjami które także mogą uszkodzić rozwijający się płód
  • kwasy owocowe, glikolowe, migdałowe etc.  stosowane do usuwania przebarwień, wyrównywania kolorytu skóry, złuszczania naskórka – mogą podrażniać skórę, spowodować głębokie przebarwienia
  • kosmetyki zawierające substancje takie jak hydrochinon lub glutation- stosowane    w celu rozjaśnienia  przebarwienia, wybielających- u rozwijającego się płodu mogą wpływać na wykształcenie skóry właściwej, dodatkowo alergizują

Ciało:

  • parabeny często będące składnikiem np. balsamów do ciała- mogą uczulać
  • samopoopalacze zawierające DHA mogą przyczynić się do uszkodzenia DNA płodu
  • kosmetyki antycellulitowe i wyszczuplajace, mogą zawierać dużą dawkę kofeiny, zawarte w nich substancje rozgrzewające mogą rozrzedzać krew i przyczynić się do poronienia
  • fluor – zawarty w płynach do płukania jamy ustnej- jest toksyczny dla płodu
  • akryl stosowany do przedłużania paznokci- także ma toksyczne działanie na płód

 Zabiegi z których również rezygnujemy podczas ciąży to:

  • solarium
  • sauna
  • mezoterapia mikroigłowa i igłowa
  • mikro-dermabrazja
  • zabiegi wykonywane przy użyciu prądów
  • zabiegi liftingujące
  • zabiegi anty-aging
  • laseroterapia
  • krioterapia

Przyszła Mamo! Czytaj uważnie etykiety preparatów których stosowałaś do tej pory i które masz zamiar stosować w ciąży. Jeśli wybierasz kosmetyki dostępne w aptece, zawsze możesz dopytać farmaceutę, czy dany kremik jest wskazany dla kobiet w błogosławionym stanie 🙂

5 komentarzy

  1. Podobnie jest w przypadku karmienia piersią. Ostatnio kupiłam sobie nowy balsam i niestety dopiero w domu przeczytałam że nie mogę go używać.
    Kolodynska.pl

    Polubienie

    • Tak, ja też się tak nacięłam. Kupiłam antycellulitowy a potem patrze co napisali ciekawego i znajduję informację „nie używać podczas karmienia” 🙂 No trudno, może nie zjełczeje przez te kilka miesięcy :))

      Polubienie

jeżeli spodobał Ci się artykuł polub, udostępnij lub napisz komentarz